Pořád nevíte, jestli vlastně potřebujete brandové fotografie? Jsem přesvědčená, že ano a doufám, že vám na těchto řádcích vysvětlím PROČ. Sepsala jsem pro vás 5 hlavních důvodů, proč rozhodně potřebujete brandové fotky. Než ale začnu s důvody, pojďme se podívat, co to vlastně brandová fotografie je.
Co jsou brandové fotky? Anebo je brand foto pro vás?
Brandové fotky jsou sada fotografií, které spoluutváří váš brand, resp. brand vaší značky. Měly by být laděny do vašich barev, jsou na nich vidět buď vaše výrobky nebo věci, které používáte k poskytování vašich služeb, zobrazují proces uvnitř vaší firmy nebo rekvizity a scény, které tvoří vaši značku. A ano, často jste na nich vy! Tvoří vaši vizuální identitu. Povídají vašim současným i potenciálním klientům příběh vaší značky.
Nezáleží přitom vůbec na tom, zda jste švadlenka, tlumočnice nebo profesionální organizátorka.
1. důvod: Fotografie vnesou do vašeho brandu lidskost - jde o váš osobní branding
Věděli jste, že 82 % spotřebitelů více důvěřuje a 77 % spíše nakupuje u takové společnosti, která používá sociální média. To ale neznamená, že brandové fotky použijete jen na sociálních sítích nebo snad, že na všech fotkách musíte být jen vy! Brandové fotky poukáží na to, že se lidé se chtějí spojit s ostatními lidmi, mít vztah k ostatním a vidět tvář, která stojí za společností.
Úplně slyším argumenty, že ale focení nenávidíte nebo že vám to nesluší. Zkuste ale překonat svůj strach a nekomfort, objednejte se na focení a nechte si vytvořit sadu krásných brandových fotografií a uvidíte, že změníte názor! A hlavně se změníte z nějaké značky, co prodává něco na TU značku, za kterou stojí ON/ONA. Budete tváří vaší značky!
Když vás vaši potenciální klientu uvidí na fotografiích, kde tvoříte svůj produkt nebo službu, budou si umět lépe představit, že s vámi budou pracovat nebo že od vás něco nakoupí. Ukážete svým klientům vaše produkty a služby jako něco, co není virtuální a hypotetické, ale převedete je na hmatatelné, dosažitelné a žádoucí.
2. důvod: První dojem
Dobré brandové fotografie vytvoří dobrý první dojem. A jak víte, první dojem se hodně špatně mění. Většina lidí, si ho přitom udělá za méně, než jednu sekundu. To není moc, co? Nemáte jim čas říct všechno o tom, jak jim můžete pomoci. Musíte působit dobře vizuálně. Pokud dobře zapůsobíte, udržíte klientovu pozornost a můžete ho ohromit dalšími informacemi.
S kvalitními brandovými fotkami ukážete klientům, že jste profík, že berete svou práci vážně a že nemáte co schovávat.
3. důvod: Zapojení a konverze
Už víte, že vizuální obsah je z určitého pohledu mnohem zajímavější, než textový, pokud vás to ale stále nepřesvědčilo, zda máte několik tvrdých dat a statistik, které mluví o zapojení (engagement) a případné konverzi (a ta vás určitě zajímá taky :D).
- 65 % marketingových manažerů říká, že fotografie, videa, ilustrace a infografiky jsou klíčem ke sdělení příběhu vašeho brandu
- Facebookové příspěvky s obrázky tvoří 87% všech následných akcí
- tweety s obrázky obdrží o 150 % více retweetů než tweety bez obrázků
- články s obrázkem jednou za 75–100 slov získaly dvojnásobek sdílení na sociálních sítích než články s méně obrázky
- příspěvky na Facebooku s obrázky zaznamenávají 2,3krát větší zapojení než příspěvky bez obrázků
ZDROJ: https://www.makerandmoxie.com/blog/brand-photography
Co z toho vyplývá? Potřebujete obrázky a co je důležitější – potřebujete kvalitní brandové fotky na vaše sociální sítě i na váš web a taky na propagační materiály nebo třeba do životopisu.
4. důvod: Konzistence
Možná máte své logo, barvy a písma, ale pokud s tím vaše fotografie neladí, tak je to špatně. Pro udržení konzistence brandu je zásadní, aby všechny vaše vizuální prvky byly v souladu. U značek, které jsou konzistentně prezentovány, je 3 až 4krát vyšší pravděpodobnost, že budou viditelnější a 90 % spotřebitelů očekává, že jejich zkušenost bude konzistentní ve všech kanálech, kde se značkou přichází do styku.
Ve fotobankách možná najdete vhodné obrázky pro váš brand. Možná tyto fotky ale taky používá dalších 100 nebo třeba 10 000 jiných značek. Pokud se chcete odlišit od konkurence, musíte být jedineční a tuto jedinečnost získáte pouze s vlastními brandovými fotografiemi.
5. důvod: Vyprávějte příběh (aneb nejde jen o business portét)
Lidé si nechtějí kupovat obyčejné věci nebo služby. Chtějí příběhy. Přejí si vidět, slyšet, číst, cítit, jak vznikala jejich bota nebo hodiny na zdi. Chtějí vědět, jak vypadá paní, ke které se chystají na nehty. Chtějí znát svého fotografa, než k němu s rodinou vyrazí na focení.
Využijte fotografie k tomu, abyste uchvátili vašeho budoucího klienta vaším příběhem. Příběhy jsou přece to, co nás všechny spojuje. Umožněte vašemu budoucímu klientovi, aby vás poznal ještě předtím, než otevře dveře vašeho obchodu. Nechte ho vás poznat a odměnou vám bude vztah, který neskončí u první objednávky nebo u prvního nákupu. Klient už totiž navždy bude vědět, u koho kupoval a u koho bude kupovat i nadále. Vaše brandové fotografie vám umožní spojit se s vašimi klienty.
Už taky chcete brandové focení?
Tak co? Ještě si pořád myslíte, že brandové fotky nepotřebujete? Přiznejte si to už a řekněte si “Potřebuju nové fotky pro můj brand.” V článku “Kde můžete použít svoje brandové fotky” najdete tipy, kde všude je možné vaše nové profesní fotografie použít.
Pokud jste přece jen změnili názor nebo se o tom chcete třeba jen pobavit, určitě mě kontaktujte. A pokud se o brandovém focení chcete dozvědět více, přečtěte si ostatní články na mém blogu právě o brandovém focení nebo se přihlašte k odběru novinek na konci stránky. Budu se na váš těšit
One Reply to “5 důvodů, proč potřebujete brandové fotky”