buďte tváří vaší značky
Jaké fotografie vzniknou na našem brand focení
Říkáte si, že přece prostě vzniknou fotky, proč to nějak rozpitvávat. Než se ale půjdete fotit, je dobré mít jasno i v tom, co potřebujete. Je fajn vědět, jaké fotky vzniknou na vašem brandovém focení a proč.
Každý fotograf chce, aby jeho klient byl s výslednými fotkami spokojen, ale také, aby je aktivně používal. Co to znamená? Pokud vzniknou brandové fotky, kde vám to sluší a které se vám líbí, tak je to určitě výborné, je potřeba ale také myslet na použitelnost fotografií. Předem byste tedy měli mít rozmyšleno, kde výsledné fotografie použijete. A nejde přitom zdaleka jen o to, zda budou na výšku nebo na šířku.
p
portrét
Portrét je dle mého ta nejdůležitější z nejdůležitějších fotografií, kterou získáte na brand focení. Je to právě ta, která vás ukáže a představí klientům. Má být oknem do vaší duše a hlásat do světa „TOHLE JSEM JÁ A TOTO JE MOJE ZNAČKA„.
Jde o jednu z nejdůležitějších vizuálních součástí vašeho osobního brandu a současně prvek, který je vždy originální a naprosto vás odliší od konkurence. Klienti vás budou podle vaší tváře poznávat a lépe rozeznávat od těch ostatních.
Portrét pak můžete samozřejmě využít i pro různé profilovky na sociálních či profesních sítích nebo v odborných materiálech.
U
Ukažte, co děláte
Z vaší vizuální prezentace by mělo být zcela jasné, co děláte. U některých profesí není úplně jednoduché to ztvárnit. Většinou se to ale daří dost dobře.
Využijte proto všechny možné rekvizity k tomu, abyste je ukázali. Spousta lidí totiž jen „scanuje“ obrázky a četbou se příliš nezabývá. Nemají čas studovat, co jim spolupráce s vámi přinese.
Co všechno můžete na vaše brandové focení použít jako rekvizitu, si přečtěte s mém článku „Co sebou na brandové focení„. Rekvizity jsou skvělé také v tom, že zaměstnají vaše ruce a tím bude hned snažší se před foťákem trochu uvolnit.
P
Prostor pro vaše slova
Používáte reklamy nebo různé bannery třeba na svých webových stránkách? Pak přesně tento tip fotek využijete.
Říká se mi jim fotografie s negativním prostorem a dávají vám možnost doplnit fotografii textem, což se skvěle hodí právě třeba na reklamu.
Tyto fotky navíc působí odlehčeným a příjemným dojmem, takže se skvěle hodí právě na webové stránky, do článků nebo na sociální sítě.
“Dělejte to, z čeho máte strach. A dělejte to opakovaně. To je nejrychlejší a nejjistějších způsob, jak strach porazit.“
Dale Carnegie
C
celá postava
Nezapomeňte také na fotografie celé postavy. Někdy se hodí víc, než portrét. Ideální je, pokud se ukážete ve vašem přirozeném prostředí nebo přímo při práci.
U těchto fotografií máte možnost ukázat prostory, kde vznikají vaše produkty a služby. Vaši klienti jsou zvědaví a dychtí po takových fotografiích, které je zavedou do vašeho přirozeného prostředí – nebo můžeme říct do „zákulisí“ vašeho businessu. Chtějí vám vidět pod ruce, tak jim to umožněte.
Ze života (Lifestyle)
Už jsem to zmiňovala několikrát, ale nezapomínejte, že vaši klienti, jak ti stávající, tak ti, co se jimi teprve stanou, chtějí „historky ze zákulisí„. Teda ne tak doslova, prostě vás chtějí poznat jako obyčejného člověka.
Když se ukážete, jako máma, sportovec nebo pěstitelka, tak se jim mnohem více přiblížíte a taky si lépe získáte jejich důvěru. A o tu přece jde. Chcete, aby věřili vám a vaší značce!
D
Na detailech záleží
Jestli si někdy říkáte „Vždyť je to jen detail“, tak nezapomínejte, že někdy na detailech opravdu záleží.
Současně je to relativně snadná a líbivá cesta, jak ukázat více z vašeho podnikání, z vašich zálib a koníčků nebo ze života. Obrázky detailů se pěkně vyjímají na webu i sociálních sítích. Můžete o ně doplnit článek nebo popis produktu a služby.
Mají prostě obrovský potenciál. Proto na detailech záleží!
N
Nezapomeňte na svůj tým
Pokud vám s podnikáním pomáhá váš tým, hrdě je ukažte. Dáte jim tak najevo, že jsou nedílnou součástí vaší značky a že s nimi počítáte.
Vašim klientům pak ukážete, jaká skvělá parta stojí za produkty a službami, které s radostí využívají. Opět posílíte sounáležitost s vaší značkou a to je moc důležité.
Napište mi do komentáře nebo do zprávy, jak se vám článek líbil. Pokud chcete vytvořit vlastní sadu profesionálních brandových fotografií, tak si objednejte nezávaznou konzultaci ZDARMA zde. Budu také ráda, pokud mě budete sledovat na mém instagramu, facebooku nebo linkedinu.
kontakty
- + 420 775 012 549
- zuza@zuzanahurna.cz
- @_photo_by_zuuza_