Business portrét, profesní fotografie nebo brand foto?

Taky se ztrácíte v pojmech a nevíte, jestli potřebujete business portrét, profesní fotografie nebo focení pro značky? Nebo snad brandové focení? A co když to je firemní focení? Na následujících řádcích vás přesvědčím, že se vlastně vůbec nemáte čeho bát, i když jednotlivé pojmy k sobě nemají vůbec daleko

Jaký je mezi nimi tedy rozdíl mezi business portrétem a brandovým focením? Tuto otázku dostávám v posledních dnech celkem často. A ačkoliv mají společné rysy, tak jsou mezi nimi také významné rozdíly.

Business portrét, business focení a business fotografie

Business portrét je vaše profesionální pracovní vizitka. Ve fotografii je to dlouholetá disciplína. Může být vytvořen v ateliéru i mimo něj. Rozdíl oproti brandovému focení je především v čase a zejména ve výsledku.

Business portrét bývá zpravidla rychlejší, výsledkem je fotka hlavy nebo horní části těla. Nejčastěji bývá použito jednoduché pozadí, aby příliš neodpoutávalo pozornost od fotografované osoby.

Výsledkem takového focení bude nižší počet fotografií, které budou více či méně stejné (možná jen s lehkou obměnou outfitu).

Taková fotka je skvělá na web, jako vaše profilovka na pracovní síť nebo intranet, do firemního časopisu nebo letáku. Výborně se hodí třeba pro prezentaci vedení firem. Třeba právě i proto, že jeho pořízení nezabere příliš času ani není náročný na prostor.

Jediný takový portrét může pomoci klientovi se rozhodnout, zda si zvolí vaši společnost. Může v potenciálním zákazníkovi vyvolat důvěru. 

Obecně řečeno business portéty jsou určeny lidem, kteří potřebují 2-3 business fotografie pro obchodní a firemní účely.

Zuzana Hurná brandové focení Praha a Hodonín
Business portrét pro podnikani efektivně

Brandové focení, brand foto, profesní fotografie nebo-li focení pro značky

Toto všechno jsou výrazy, se kterými se můžete setkat. Brandové focení je vlastně trochu ohnutý a počeštěný název pro fotografie, které mají vystihnout a představit vaši značku. 

Rozdíl oproti business fotografiím je právě v tom, co mají ukázat a kolik času je potřeba jim věnovat. Na druhou stranu získáte zpravidla mnohem širší škálu fotografií a tím pádem máte také mnohem širší možnosti jejich využití pro prezentaci svojí značky.

Brand foto s fotografkou Lindou v hotelu NanaMacs Praha - Zuzana Hurná fotograf
Brandové focení s fotografkou Lindou v hotelu NanaMacs Praha

Brandové focení Vám zabere možná až 4-5 hodin, oproti business fotografiím ale vystřídáte více prostředí, máte možnost měnit oblečení, používáte rekvizity, které vystihují váš brand (neboli značku) nebo podtrhují hodnoty vaší značky.

Tím se dostáváme ke sdělení fotografií. Oproti business portrétu poskytují brandové fotografie ucelený obrázek o vaší značce. Fotíte se zpravidla ne jen vy, jako tvář značky, ale také proces vzniku vašich výrobků a služeb, prostředí, ve kterém vznikají, kolegové a zaměstnanci, nálada. 

Cílem brandových fotek je přenos vašich hodnot přímo k současným i potenciálním klientům. Brand fotografie jsou vizuálním hlasem vaší značky, můžete tedy použít vaše brandové barvy či předměty, které vaši značku reprezentují.

Jsou určeny k rozmanitému použití. Můžete je tak použít jako celou sadu nebo také jednotlivě a to jak na svých webových stránkách, tak také na sociálních sítích, ale i reklamě nebo tištěných materiálech.

Pokud chcete zjistit, kde všude můžete použít vaše brandové fotografie, přečtěte si článek “Kde můžete použít vaše brandové fotky“.

A co firemní focení?

Firemní focení nejčastěji potřebujete, pokud chcete sjednotit fotky zaměstnanců na vašem webu nebo firemním intranetu. Také fotografie můžete samozřejmě použít i v různých dalších materiálech, jako třeba firemní časopis. Stejně tak pod firemní focení často zahrnuje třeba reportážní focení z jakékoliv firemní akce, konference nebo teambuildingu, který chcete prezentovat.

Business portrét nebo brandové focení?

Co je to pravé pro vás? Už jste se rozhodli? Ať už potřebujete business portrét nebo se vám spíš líbí brandové focení, nebo jestli jste přesto v pojmech ztraceni, objednejte si nezávaznou konzultaci ZDARMA zde

Budu také ráda, pokud mě budete sledovat na mém instagramufacebooku nebo linkedinu nebo pokud se přihlásíte k odběru novinek níže na stránce.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *