Stále přemýšlíte, co chybí vaše vztahu s klienty? Proč se k vám nevrací, i když byli spokojeni? Tak čtěte dál! Když se nad tím zamyslíte, tak zjistíte, že existuje několik věcí, které určují, zda je značka opravdu dobrá nebo ne. Jedna z těchto věcí je OSOBNOST značky. Prakticky každá velká značka dněšní doby je spojena s osobností, která za ní stojí. Jste také tváří své značky? Vybaví si klient pod vaší značkou vaši tvář?
Proč je branding a vaše tvář důležitá?
A víte proč? Lidé totiž nemají zájem nakupovat cokoliv od nudných anonymních značek. Chtějí za firmou vidět její příběh, jejího lídra – tvář, která jim přináší jejich jedinečný produkt. I to nejmenší spojení s osobností totiž plodí to hlavní, o co usiluje každý podnikatel – loajalitu a prodej svým zákazníkům.
Většina z vás si teď říká, že na to přece nemá čas. Běhat po firmě s fotografem je to poslední, co vás teď zajímá. Máte přece spoustu jiných, důležitějších věcí na práci, které se samy neudělají. JENŽE! Není přece hlavním vaším cílem právě zvyšování prodejů? A co zvyšování loajality zákazníků? Ruku na srdce – jak se vám to v poslední době daří? Já doufám, že dobře, ale pokud ne, je potřeba s tím něco udělat. A to něco je právě vaše tvář! Ukažte ji vašim zákazníkům, povězte jim svůj příběh, nechte je nahlédnout do vašeho světa. To je to, co dneska lidé za značkou hledají!
Přilákejte klienty OSOBNOSTÍ značky
To, jak vaše značka promlouvá k vašim klientům je klíčové v tom, jak se k vám a vaší značce následně chovají. Jestli se vrací, jestli u vás nakupují nebo využívají vaše služby rádi nebo je o pro ně spíš otrava a nejraději by našli někoho jiného.
To, jak chcete vaše klienty oslovovat a jak chcete, aby vás vnímali, by mělo být hluboce zakořeněno ve vaší strategii. Tato strategie se může v čase vyvíjet. Stejně jako vy se měníte a vyvíjíte, čerpáte zkušenosti a měníte názory.
Jestli si pořád nejste úplně jisti, jak vlastně chcete na lidi působit, tak se podívejte na následující 4 body, které vám pomohou.
Za prvé - Co má vaše značka vlastně říkat?
Co chcete, aby skutečně vaše značka vyjadřovala a sdělovala? A myslím tím skutečně VÁS (tzv. personal branding nebo selfbranding)! Ne okolí. Co, kdo říká, že by se mělo a jak by to mělo vypadat nebo vyznít, ale VY! Mnoho podnikatelů totiž mívá tendence o sobě pochybovat a příjímat názory svého okolí.
Je samozřejmě správné je vyslechnout, ale nutně to neznamená, že je musíte přijímat. Vaši klienti, si totiž vždy raději vyberou značku, za kterou vidí lídra, který si je jistý. Který stojí za svou věcí, za svým businessem, za svými službami a produkty.
Zeptejte se sami sebe, jak chcete klienty oslovit? Chcete pro ně být synonymem laskavosti a vřelosti nebo je naopak chcete oslovit jasnými daty, analýzami a vysokou profesionalitou? Co nyní vyjadřuje vaše značka? Trefili jste se?
Za druhé - Vytvořte si MOOD BOARD
Podívejte se třeba na stránky https://colorpalettes.net/. Najdete tam neskutečné množství inspirace a vyberete tu vaši ideální kombinaci barev. Pokud to chcete k tomuto úkolu přistoupit takzvaně po staru, tak si vezměte na hromadu pár časopisů a vystřihávejte obrázky, které se vám líbí. Uvidíte, jak vám z toho paleta vašich oblíbených barev brzo vystoupí.
Za třetí - Zeptejte se vašich zákazníků
Pokud jste to doposud nedělali, tak s tím určitě začněte co nejdřív! Vždyť co je důležitější, než právě zkušenost vašich klientů. Ta určuje, zda se k vám příště vrátí.
Věřím, že většina klientů, když se jich začnete ptát, vám krátky rozhovor neodmítne. Nespokojte se ale s odpovědí na otázku, zda byli spokojeni, ale jděte hlouběji. Zeptejte se proč byli nebo nebyli spokojeni. Co je vlastně přivedlo k vám a přimělo je to využít vaše služby a nakoupit vaše produkty? Tady je pár nápadů na otázky, které by vás měly zajímat v souvislosti s tím, jak promlouvá vaše značka:
- Jakou náladu ve vás vyvolává, když jste na mém webu nebo když se díváte na mé sociální sítě a čtete mé sociální nebo marketingové příspěvky?
- Co vás nejvíce zaujalo na mé značce? Co na vás nejvíce zapůsobilo?
- Odpovídala vaše zkuenost tomu, co jste očekával na základě návštěvy mého webu/sociálních sítí?
- K jakému druhu osobnosti tíhnete, když hledáte značku nebo firmy, jako je ta moje
Za čtvrté - Rebranding značky
To, jak se vaše značka prezentuje navenek, je to, co ji tvoří a jak promlouvá ke klientům. Oslovování jsou slova. A to jak ta, která klienti od vás slyší, tak hlavně ta, která od vás čtou. Stejně tak vnímají velmi intenzivně vizuální obsah vaší komunikace.
Projděte si vaše emaily, co posíláte klientům, texty na vašich webovkách nebo na reklamních materiálech. Osvěžte to, jakým jazykem ke klientům mluvíte, jaká slova používáte, jaké tam máte barvy nebo fotky.
Je to všechno tak, jak chcete, aby vaše značka působila? Chcete si toho, co nejvíc udělat sami? Sáhněte třeba po nástroji CANVA, který vám velmi zjednoduší cestu. Pokud si ale nevíte rady, nestyďte se sáhnout po pomoci profesionála.
A mé doporučení na závěr?
To, jak bude vaše značka promlouvat k vašim klientům zajistíte nejlépe tím, že jim ukážete svoji tvář. Postavíte se za vaše produkty a služby. Využije svůj vtip, svou profesionalitu, své know-how. A že si myslíte, že nejste fotogeničtí, a že nemáte rádi foťáky? Od toho už jsem tady já a věřte mi, že spolu vytvoříme skvělé fotky! Stačí mi napsat nebo zavolat!
Pokud chcete vytvořit vlastní sadu profesionálních brandových fotografií, tak si objednejte nezávaznou konzultaci ZDARMA zde. Budu také ráda, pokud mě budete sledovat na mém instagramu, facebooku nebo linkedinu.
One Reply to “Jak zlepšit vztah s klienty?”