Rozhovor s Erikou z Uspořádaného domova

Erika stojí za projektem Uspořádaný domov. Dělá osobní organizace domácností, kanceláří a různých dalších prostor a k tomu pořádá online kurzy pro ty, co si doma chtějí organizovat sami. Jejím cílem je, aby se její klienti cítili doma dobře, aby každá věc měla své místo, aby se jim snáze udržoval pořádek. Byla a stále je mojí první klientkou na brandové focení, proto jsem moc ráda, že souhlasila s rozhovorem – prvním z řady s dalšími skvělými klienty.

Začátek podnikání byl fakt těžký

Pamatuješ si ještě, co byl ten zlom, když sis řekla, že chceš začít podnikat?

My jsme dlouho žili v cizině, takže, když jsme se pak vrátili, tak jsem řešila, co budu dělat. Protože děti už šly do školky, do školy a potřebovala jsem se o ně ale stejně starat, ale přitom být časově flexibilní, takže jsem si řekla, že to je příležitost začít podnikat. Oblast osobní organizace mě zaujala už v Americe a bavilo mě to, protože jsem taková od malička. Mám ráda míň věcí, mám to ráda uspořádaný, takže v tu chvíli jsem si řekla, tak to vyzkouším a půjdu do toho. Tehdy to tu moc nebylo, nebyla tu skoro žádná konkurence, takže začít dělat něco jinak.

Brandové foto, Erika Uspořádaný domov, Zuzana hurná brand fotografka
Erika - Uspořádaný domov
Ale tehdy v tom roce 2019 o osobní organizaci tady nebylo ani moc povědomí. Narážely jste na to v těch začátcích? Že lidi nevěděli, co se jim vlastně snažíte prodat?

Povědomí nebylo a navíc to bylo těžké v tom, že v roce 2020 v únoru začala korona. Takže ten první rok byl hodně náročný. Musely jsem získat nějakou komunitu, vysvětlit o co se jedná. Třeba jsme měli web a když se na něj někdo podíval, tak vlastně nevěděl, co děláme. Nechápali, co to je za službu, jestli to je uklízení nebo to není uklízení. Ale postupně to povědomí vzrůstalo. I díky třeba Marii Kondo, která vydala knížky, toto téma se otevřelo na Netflixu, takže lidi začali chápat, co to je a najednou byli schopní si říct “Aha, tak to je vlastně podobná služba”. Takže to rostlo. A nebylo to teda jenom díky naší práci, ale šlo víc informací z ciziny a postupně tu začínalo víc žen podnikat v této oblasti, takže v nějaké té bublině pak lidi věděli, o co se jedná.

Paradoxně si myslím, že korona tomu trochu pomohla, protože lidi začali dělat ty pořádky doma, jak nemohli nikam chodit.

Určitě, ale my jsme ze začátku nabízeli osobní organizace, takže jsme nemohli chodit k nim a i z tohoto důvodu jsme pak začaly dělat online kurzy. A takto jsme začaly s kurzy jako jedni z prvních.

Zuzana Hurná propagační foto Praha a Hodonín
Erika - Uspořádaný domov
Paradoxně si myslím, že korona tomu trochu pomohla, protože lidi začali dělat ty pořádky doma, jak nemohli nikam chodit.

Určitě, ale my jsme ze začátku nabízeli osobní organizace, takže jsme nemohli chodit k nim a i z tohoto důvodu jsme pak začaly dělat online kurzy. A takto jsme začaly s kurzy jako jedni z prvních.

Co bylo nejtěžší na začátku podnikání?

Asi mít to odhodlání a věřit si a určitě vydržet. Ten první rok byl doopravdy náročný. Daly jsme do toho strašně moc času, to jsme začínala s jednou mojí kamarádkou, a neměly jsme z toho vlastně vůbec nic, žádný peníze. Takže nejtěžší bylo vydržet a říct si “Bude líp” a pracovat na té komunitě, pracovat na tom povědomí, být autentický, aby to lidi zaujalo a věřit tomu, že to bude lepší. To bylo nejtěžší. A najít balanc. Protože já jsem ochotná tomu obětovat 24h svého času, takže opravdu si umět říct “mám i rodinu”. To na tom bylo taky těžký.

Mění se vnímání Čechů organizace jako takové?

Myslím, že určitě, ale pořád je spousta lidí, kteří nevědí, co to je. Třeba jsem měla nedávno článek v časopisu a hodně žen i mužů se mi ozvalo, že by měli o něco takového zájem, že vůbec nevěděli, že taková služba existuje. To povědomí vzrůstá, ale je to v tý bublině. Ty lidi, co se o organizaci zajímají, tak vědí, u těch cizích to jde postupně nahoru díky různým článkům, podcastům apod. Když to srovnám se stavem před 3 roky, tak je to rozdíl. Nebo když řeknu, že “něco jako Mario Kondo”, tak jsou schopní si to trochu představit.

Brandové focení pro Uspořádaný domov

Tys mě požádala o brandové fotky hned na začátku podnikání. Většina lidí to tak na začátku podnikání ale nemá a snaží se tomu spíš vyhýbat. Jak tě napadlo, že byste tam chtěly být vidět hned o začátku?

Ono je celkem těžké rovnou ukázat ten obličej. Rovnou tě napadá “co si řeknou známí” a podobně. Já jsem ale celkem extrovert, ráda se fotím, sama sobě se líbím na fotkách, což je taky důležité. Před tebou jsem se nestyděla a neměla jsem s tím žádný problém. A zrovna u té naší práce je myslím hodně důležité mít tak ty fotky, ukázat, kdo za projektem stojí. Samozřejmě, když si mě klienti zvou domů, tak chtějí vědět, jestli jim sednu, jakou mám energii. Já jsem hodně energická a někoho tím můžu až přejet, na druhou stranu někoho jiného můžu hodně motivovat. Od začátku jsem chtěla mít fotky profesionální, aby to dobře vypadalo. Já profesionál nejsem a strávila bych s tím strašnou spoustu času a ten čas je pro mě důležitý. Pro mě je velkou přidanou hodnotou, že mě vyfotíš a postaráš se o všechno kolem a pošleš mi hotové fotky nebo videa, které můžu rovnou použít. A ta naše dlouhodobá spolupráce je pro mě důležitá, protože to funguje. Ty už víš v jakých pózách a úhlech mi to sluší. A opravdu je pro mě důležité, aby lidi viděli můj obličej.

Zuzana Hurná propagační foto Praha a Hodonín
Erika - Uspořádaný domov
Kde všude pak ty fotky používáš?

Používám je úplně všude. Na WhatsAppu, na Instagramu, na Facebooku, v kurzech, v mejlech, na webu. No prostě všude.

Co bys poradila lidem, kterým dělá problém focení. Jak se mají uvolnit?

Já bych poradila to, co radím i při organizaci. Musí začít a pak je to o praxi. Když někomu říkám “Musíte začít třídit”, tak radím ať si napoprvé vytřídí malý šuplík, napodruhé si vytřiďte celou skříň. A to je to samý s těmi fotkami. Začněte pomalu, najděte si ty fotky, ve kterých se sama sobě líbíte a pak získáte tu motivaci fotit se víc a víc. Samozřejmě najděte si fotografa, který vám sedí, uvolnit se, vybrat si místo, kde se člověk cítí dobře. Moc o tom nepřemýšlet, říct si “Taková jsem” a jít do toho. Pokud někdo chce podnikat, tak toto je začátek. Pokud se někdo ani nedokáže vyfotit, tak jak chce začít prodávat svoje služby? Prodej je náročný, člověk si musí věřit a když si nevěří ani v těch fotkách, tak jak si bude věřit v tom, že dokáže prodat službu. Je to začátek toho, že získá sebevědomí.

Zuzana Hurná propagační foto Praha a Hodonín
Erika - Uspořádaný domov
Ty jsi hodně aktivní na instagramu. Co bylo nejtěžší tam na začátku?

Na začátku to byl dost pokus/omyl. Pomohlo mi to vydržet. Udělat si větší skupinu sledujících a jakmile začnou reagovat, tak tě to začne víc a víc bavit a najednou to začne fungovat. Ze začátku je to náročné, jak něco vytvoříš a neobjeví se tam žádný like ani komentář. Tak prostě budovat tu komunitu a vydržet a ono se to časem zlepší. Nám pak pomohly hodně videa. Nevadí mi je točit, cítím se v nich přirozeně. A v tom je právě ta autenticita. Že ukážu, že neříkám něco a doma to mám jinak. Ale mám dny, kdy jsem celý den aktivní na sítích a mám dny, nemám žádný nápad, tak to prostě nehrotím. Ale jde jen o to ZAČÍT. Jakmile začnete, tak ono to prostě jde. Je potřeba se trochu překonat. Nesmíte myslet na to, jestli se člověk ztrapní nebo ztrapní. Vždycky bude někdo, komu se to líbit bude a komu se to líbit nebude. To je prostě život. Nedělat z toho prostě takovou vědu.

Ty jsi hodně aktivní na instagramu. Co bylo nejtěžší tam na začátku?

Já úplně nejsem plánovací typ, ale chtěla bych pokračovat v osobní organizaci, to je to, co mě hodně baví. Mám moc ráda, když vidím, jak jde klient do té zorganizované skříně a vidí, jak je to krásné, tak to mě nabíjí. Takže v tomto pokračovat. Možná to rozjet trochu ve větším. Chci taky dál pokračovat v kurzech. Mým snem je napsat knížku o návycích a hlavně dál inspirovat lidi v tom, že nepotřebují tolik věcí doma. To je takové moje hlavní motto, které se snažím předat. Že člověk nepotřebuje tolik věcí, aby byl šťastný. Že je to spíš o těch zážitcích. Že když budete mít hodně věcí, tak budete mít doma chaos, budete tam muset trávit víc času úklidem. Takže je to o té inspiraci “Pojďme žít trochu jinak”.

Tím jsme to hezky uzavřely. Chceš ještě něco dodat?

Jen že si cením naší spolupráce. Že to je moc fajn. Co jsme možná ještě neřekly, že mám od tebe nové fotky skoro každý měsíc a nedokážu si představit, že bych každý měsíc hledala nového fotografa. Nechci se s těmi fotkami moc opakovat a chci je mít pořád aktuální, ať lidi pořád ví, jak vypadám.

 

Celý rozhovor najdete na YOUTUBE.

Napište mi do komentáře nebo do zprávy, jak se vám článek líbil. Pokud chcete vytvořit vlastní sadu profesionálních brandových fotografií, tak si objednejte nezávaznou konzultaci ZDARMA zde. Budu také ráda, pokud mě budete sledovat na mém instagramufacebooku nebo linkedinu.

Příjemné focení. Pohodová atmosféra. Zuzka je moc milá a umí člověka dostat do pohody takže je s ní focení jedna báseň 👍. Velmi doporučuji.
Brandové focení s Ivet - Jak se obléct na brandové focení
Iveta
Manažerka
Zuzka, je skvělý člověk. V její přítomnosti jsem se cítila velmi příjemně. Atmosféra při focení byla uvolněná, u focení jsme si hezky popovídaly. Spolupráce byla super.a výsledné fotky jsou velmi profesionální.
Velmi talentovaná fotografka! Profesionální a přitom lidská. Má vkus a dobré nápady. Brandové focení jsem si hrozně užila a vznikly z něj geniální fotky.
Zuzana hurná brand a business fotograf Praha a Hodonín
Adriana
Tlumočnice

Napište mi

Zuzana hurná

nejlepší aplikace pro podnikání

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *